Katalikas Alcuinas Reidas apie Mišių modernumą
Ir Romos katalikų tarpe yra skirtingų nuomonių apie liturgines reformas:
Šiuo metu Vakarų Europoje mažėjant bendram Romos katalikų skaičiui, gausėja parapijų, švenčiančių tradicines Mišias.
------
Taip pat skaitykite:
Dieviškoji Liturgija (Rytų ir Vakarų ritas) http://ortodoksas.blogspot.com/2013/02/dieviskoji-liturgija-rytu-ir-vakaru.html
Katalikybė Rytų Ortodoksų (stačiatikių) akimis http://ortodoksas.blogspot.com/2012/12/katalikybe-rytu-ortodoksu-staciatikiu.html
Schizmos priežastys http://ortodoksas.blogspot.com/2013/02/schizmos-priezastys.html
„- Vienoje savo paskaitų Kražiuose sakėte, kad žmonės dažnai skundžiasi, kad Mišios jiems nuobodžios. Ką reikėtų daryti, kad taip nebūtų? Kai kurie kunigai skatina jaunuoliais ateiti į Mišias su gitaromis, būgnais, groti ir dainuoti muziką, kokios klausosi koncertuose. Ar tai teisingas būdas padaryti Mišias įdomesnes?
- Ne, tai visiškai klaidingas kelias. Jei bandysime linksminti žmones Mišiose, su laiku mums tiesiog pritrūks idėjų, naujų dirgiklių. Mišios nėra pramoga, tai garbinimas. Taigi neturėtume siūlyti jaunimui kultūros, kuri, mūsų nuomone, galėtų jiems patikti, imitacijos. Verčiau reikia juos supažindinti su Kristaus asmeniu, veikiančiu liturgijoje. Mišios yra nuobodžios, jei žvelgiame į jas kaip į kažkokį dirgiklį, kuris turi užtikrinti, kad nuolat būtume linksmi. Mišios nėra nuobodžios, jei aš ateinu į jas kaip į susitikimą su Kristumi, kuriam aš atiduodu viską, ką galiu, ir iš kurio gaunu viską, ko man reikia.
[...]
[K]albant apie aktualųjį dalyvavimą (lot. participatio actuosa - sąvoka, neretai klaidingai verčiama kaip „aktyvus dalyvavimas“ – aut.), tai reiškia būti susijungusiam su Kristaus veikimu liturgijoje. Tai tikrai nereiškia, kad mes turėtume atlikti kažkokius veiksmus. Tai reiškia tiesiog savo protu ir širdimi būti susijungusiam su tuo, kas vyksta. Tokia laikysena neįmanoma be šiokios tokios formacijos, supratimo, kas yra liturgija. Ir vėlgi, jei aš manau, kad liturgija yra pramoga ar kad ji turėtų linksminti, užimti žmones, galiu imti daryti daugybę dalykų, bandyti įtraukti pačią įvairiausią muziką. Kai kuriose pasaulio dalyse kunigai net rengiasi klounų drabužiais, kad tik pralinksmintų žmones. Tai aktyvumas, bet tai tikrai ne aktualusis, įdvasintas dalyvavimas – tai neturi nieko bendra su tuo, ko norėjo Antrasis Vatikano susirinkimas, ko norėjo XX amžiaus pradžios liturginis sąjūdis, ko norėjo popiežius Pijus X. Jie norėjo – o šiais laikais mums to tiesiog žūtbūt reikia, – kad panirtume į liturgiją ir semtumėmės iš jos lobių, jos tekstų, apeigų, giesmių, jos grožio – juose rasime viską, ko reikia mūsų krikščioniškam gyvenimui. Ir, žinoma, kad sugebėtume joje sutikti Kristaus asmenį.“
- diak. A. Reidas
Visas interviu: http://www.arche.lt/2013/08/kad-misios-nebutu-nuobodzios.htmlPasaulyje A.Reidas labiausiai žinomas dėl savo veikalo „The Organic Development of the Liturgy“ („Organinė liturgijos raida“), kuriam įvadą parašė kardinolas Josephas Ratzingeris.
Šiuo metu Vakarų Europoje mažėjant bendram Romos katalikų skaičiui, gausėja parapijų, švenčiančių tradicines Mišias.
Ortodoksų Bažnyčia liturginėje praktikoje laikosi dar iki didžiosios schizmos (1054 m.) numatytų kanonų, o liturgiją švenčia pagal šv. Jokūbo Viešpaties Brolio (I a.) ir pagal ją sudarytas šv. Bazilijaus (IV a.) ir šv. Jono Auksaburnio (V a.) apeigas. Vakarų rito ortodoksų misijos švenčia lotyniškąją liturgiją pagal tridentiškąją ir ikitridentiškąją tradicijas, dažniausiai celebruojama vietine kalba.
Video, pašiepiantis (?) Romos katalikų II Vatikano susirinkimo liturginės reformos vaisius:
------
Taip pat skaitykite:
Dieviškoji Liturgija (Rytų ir Vakarų ritas) http://ortodoksas.blogspot.com/2013/02/dieviskoji-liturgija-rytu-ir-vakaru.html
Katalikybė Rytų Ortodoksų (stačiatikių) akimis http://ortodoksas.blogspot.com/2012/12/katalikybe-rytu-ortodoksu-staciatikiu.html
Schizmos priežastys http://ortodoksas.blogspot.com/2013/02/schizmos-priezastys.html