Apaštališkoji įpėdinystė (sakcesija)
Stačiatikybėje visos dogmos ir kanonai turi du šaltinius - Šventąją Tradiciją ir Šventąjį Raštą, tiesa, Šventasis Raštas
yra Šventosios Tradicijos dalis. Šventoji Tradicija, gr. Paradosis, slav. -
Predanie, lietuviškai būtų „Perdavimas“ arba „Pa-davimas“, yra pati pagrindinė
stačiatikybės samprata. Šventoji Tradicija yra apibrėžiama kaip Šventosios
Dvasios, t.y. paties Dievo gyvenimas žemėje. Ji prasidėjo Sekminių dieną, kai
Šventoji Dvasia nužengė ant Apaštalų.
330 m . Bizantijos miesto vietoje šv.
Konstantinas I įkuria Konstantinopolio miestą
451 m . Šventieji Tėvai Kalchedono Visuotiniame
Susirinkime paskelbė Konstantinopolį patriarchatu, su jurisdikcija Mažojoje
Azijoje, Trakijoje ir barbarų žemėse, o patriarchą – pirmuoju pagal garbę po
Romos popiežiaus, kaip Naujosios Romos-Konstantinopolio patriarchą
Vyskupo įšventinimo (chirotonijos) apeigos |
Viena aiškiausių Šventosios Tradicijos išraiškų - Apaštališkoji Įpėdinystė,
arba sakcesija. Pagal Stačiatikių Bažnyčios mokymą, Apaštalai savo įpėdiniais
padarė vyskupus, specialiu rankos uždėjimu perduodami jiems vyskupystės malonę.
Vyskupai kolegialiai, t.y. keliese šią malonę perduoda savo rankos uždėjimu
įšventindami kitus vyskupus. Ir taip rankos uždėjimo, arba chirotonijos
grandinė nenutrūksta visus du tūkstančius metų.
Be nenutrūkstamos ganytojų linijos, svarbiausias Šv. Tradicijos elementas
yra tų vyskupų mokomas tikėjimas. Apreiškimas,
pasak stačiatikių mokymo, buvo išbaigtas su Kristaus įžengimu į dangų. Jokių
naujų tiesų po to atskleista nebuvo. Todėl Šventosios Tradicijos laikymąsis
reiškia, jog stačiatikybė yra tai, kuo tikėjo visada, visais laikais ir visi
stačiatikiai.
Kaip žinoti, koks tas visada nekintantis tikėjimas? Šventoji Tradicija yra
paliūdyta įvairiose formose, pradedant Bažnyčios Tėvų mokymu - tai iškilių
tikėjimo mokytojų, pradedant Apaštalais, baigant naujausiais laikais, grandinė,
kurie pasižymėjo šventu gyvenimu ir teisingu tikrojo tikėjimo mokymu, kuris
visais laikais ir visur sutapo. Tai ir Šventasis Raštas, ir Bažnyčios istorinė
praktika.
Žodis ortodoksija, slavų kalbose - pravoslavije, reiškia „tikratikystė“,
tikrasis tikėjimas. Filosofas ir teologas Sergijus Bulgakovas savo knygoje
„Ortodoksija“ taip apibrėžia ortodoksų, arba stačiatikių, tikėjimą:
„Ortodoksija yra Kristaus Bažnyčia žemėje. [...] [Tai] yra naujas gyvenimas
Kristuje, judinamas Šventosios Dvasios“. Ortodoksija - tai sekimas Šventąją
Tradicija, mokymu, kurio mokė Apaštalai, Bažnyčios Tėvai, ortodoksų vyskupai ir
kuriuo tikėjo visi ortodoksai, visada ir visur.
Tikėdami tampame Abraomo vaikais, kaip sako Apaštalas. Senajame Testamente
Dievas pasirinko savąją tautą, kuri Sandorą perduodavo kūniškai, o Naujajame
Testamente Dievo Tauta – dvasinė, ją jungia tikėjimas. Todėl nors Šventoji
Tradicija ir prasideda nuo Sekminių, norėčiau šiame įrašę peržvelgti visą Dievo
Tautos įpėdinystės istoriją – nuo Adomo iki paskutiniojo Konstantinopolio
vyskupo.
Konstantinopolio patriarcho įpėdinystės liniją pasirinkau, nes tai yra pirmasis pagal
garbę Ortodoksų Bažnyčios patriarchatas, egzistuojantis nuo šv. Apaštalo Andriejaus
laikų. Lygiai tokią pačią įpėdinystės liniją literatūroje galima rasti bet
kurio kito patriarchato ar konkretaus vyskupo atžvilgiu.
SENOJO TESTAMENTO PA-DAVIMAS
Po pirmosios nuodėmės Dievas davė žmogui pažadą, kad jam per palikuonis bus
duotas Pateptasis (hebr. Mesijas, gr. Kristus), kuris jį išgelbės. Šėtonui Jis
pasakė: „Aš sukelsiu priešiškumą tarp tavęs ir moters, tarp tavo sėklos ir jos
sėklos; jis kirs tau per galvą, o tu kirsi jam į kulną“. (Pr 3,15)“. Šį pažadą
jis ištesėjo sudarydamas sandorą su Abraomu, Adomo palikuoniu.
Abraomo kilmė (Pr 5; Pr 11)
3 Adomas buvo šimto trisdešimties metų, kai jam gimė sūnus […], ir pavadino
jį Setu.
6 Setas buvo šimto penkerių metų, kai jam gimė Enošas. […]
9 Enošas buvo devyniasdešimties metų, kai jam gimė Kenanas. […]
12 Kenanas buvo septyniasdešimties metų, kai jam gimė Mahalalelis. […]
15 Mahalalelis buvo šešiasdešimt penkerių metų, kai jam gimė Jaredas. […]
18 Jaredas buvo šimto šešiasdešimt dvejų metų, kai jam gimė Enochas[…]
21 Enochas buvo šešiasdešimt penkerių metų, kai jam gimė Metušelahas. […]
25 Metušelahas buvo šimto aštuoniasdešimt septynerių metų, kai jam gimė
Lamechas. […]
28 Lamechas buvo šimto aštuoniasdešimt dvejų metų, kai jam gimė sūnus. 29
Jis pavadino jį Nojumi, […]
32 Nojus buvo penkių šimtų metų, kai jam gimė Šemas […].
--
10 Šemas buvo šimto metų, kai jam praėjus dvejiems metams po tvano, gimė
Arpachsadas. […]
12 Arpachsadas buvo trisdešimt penkerių metų, kai jam gimė Šelahas. […]
14 Šelahas buvo trisdešimties metų, kai jam gimė Eberas. […]
16 Eberas buvo trisdešimt ketverių metų, kai jam gimė Pelegas. […]
18 Pelegas buvo trisdešimties metų, kai jam gimė Reu‘as. […]
20 Reu‘as buvo trisdešimt dvejų metų, kai jam gimė Serugas. […]
22 Serugas buvo trisdešimties metų, kai jam gimė Nahoras. […]
24 Nahoras buvo dvidešimt devynerių metų, kai jam gimė Terahas. […]
26 Terahas buvo septyniasdešimties metų, kai jam gimė Abramas
Abramas sudaręs sandorą su Dievu gavo vardą „Abraomas“: „Tikėk manimi, tai
aš! Ši yra mano sandora su tavimi: tu būsi daugybės tautų protėvis. Daugiau
nebūsi vadinamas Abramu, bet tavo vardas bus Abraomas, nes padariau tave
daugybės tautų tėvu. Padarysiu tave be galo vaisingą, – iš tavęs padarysiu
tautas, iš tavęs kils karaliai. Palaikysiu savo sandorą tarp savęs ir tavęs ir
tavo palikuonių po tavęs per jų kartas, kaip amžiną sandorą, būti Dievu tavo ir
tavo palikuonių po tavęs. Aš duosiu tau ir tavo palikuonims po tavęs kraštą, –
kuriame gyveni kaip ateivis, – visą Kanaano kraštą kaip amžiną nuosavybę. Aš
būsiu jų Dievas“ (Pr 17,4-8). „Visos tautos žemėje ras sau palaiminimą per tavo
sėklą, nes tu buvai klusnus mano balsui“ (Pr 22, 18).
Mesijo (Kristaus) kilmės knyga (pagal Mt 1)
2 Abraomui gimė Izaokas,
Izaokui gimė Jokūbas,
Jokūbui gimė Judas ir jo broliai.
3 Judui gimė Faras ir Zara iš Tamaros,
Farui gimė Esromas,
Esromui gimė Aramas.
4 Aramui gimė Aminadabas,
Aminadabui gimė Naasonas,
Naasonui gimė Salmonas.
5 Salmonui gimė Boazas iš Rachabos,
Boazui gimė Jobedas iš Rutos,
Jobedui gimė Jesė.
6 Jesei gimė karalius Dovydas,
Dovydui gimė Saliamonas iš Urijo žmonos.
7 Saliamonui gimė Roboamas,
Roboamui gimė Abijas,
Abijui gimė Asafas.
8 Asafui gimė Juozapatas,
Juozapatui gimė Joramas,
Joramui gimė Ozijas.
9 Ozijui gimė Joatamas,
Joatamui gimė Achazas,
Achazui gimė Ezekijas.
10 Ezekijui gimė Manasas,
Manasui gimė Amonas,
Amonui gimė Jozijas.
11 Jozijui gimė Jechonijas ir jo broliai ištrėmimo į Babiloniją laikais.
12 Po ištrėmimo į Babiloniją Jechonijui gimė Salatielis,
Salatieliui gimė Zorobabelis.
13 Zorobabeliui gimė Abijudas,
Abijudui gimė Eliakimas,
Eliakimui gimė Azoras.
14 Azorui gimė Sadokas,
Sadokui gimė Achimas.
Achimui gimė Elijudas.
15 Elijudui gimė Eleazaras,
Eleazarui gimė Matanas,
Matanui gimė Jokūbas.
16 Jokūbui gimė Juozapas – vyras Marijos, iš kurios gimė Jėzus, vadinamas
Kristumi – Mesiju.
NAUJOJO TESTAMENTO PA-DAVIMAS
Kristus išpildė Adomui ir Abraomui duotus pažadus ir panaikino nuodėmės padarinius,
prisiimdamas visas pasaulio nuodėmes. Jis „aplankė savo tautą ir atnešė jai
išvadavimą.“ (Lk 1,68). „Jėzus paėmė duoną, sukalbėjo palaiminimą, laužė ir
davė mokiniams, tardamas: „Imkite ir valgykite: tai yra mano kūnas“. Paskui,
paėmęs taurę, sukalbėjo padėkos maldą ir davė jiems, tardamas: „Gerkite iš jos
visi, nes tai yra mano kraujas, Naujosios Sandoros kraujas, kuris už daugelį
išliejamas nuodėmėms atleisti.“ (Mt 26,26-28).
„Abraomo vaikai yra tie, kurie tiki.[...]
Kristus mus atpirko iš įstatymo prakeikimo, tapdamas už mus prakeikimu,
nes parašyta: „Prakeiktas kiekvienas, kuris kybo ant medžio“. Šitaip per Jėzų
Kristų pagonims atiteko Abraomo palaiminimas, ir mes tikėjimu gavome pažadėtąją
Dvasią.“ (Gal 3,7-14)
Bažnyčią įsteigė Jėzus Kristus, kuris paskyrė Apaštalus savo Bažnyčios
vyresniasiais. „Eikite ir padarykite mano mokiniais visų tautų žmones,
krikštydami juos vardan Tėvo, ir Sūnaus, ir Šventosios Dvasios“ (Mt 28,19), „ateis
Globėjas, kurį jums atsiųsiu nuo Tėvo, – Tiesos Dvasia, kuri kyla iš Tėvo, –
jis toliau liudys apie mane“ (Jn 15,26), „imkite Šventąją Dvasią. Kam atleisite
nuodėmes, tiems jos bus atleistos, o kam sulaikysite, – sulaikytos“ (Jn
20,22-23). Apaštalai Šventosios Dvasios galia skyrė savo įpėdinius – vyskupus,
o vyskupai – savo įpėdinius – kitus vyskupus: „Šventoji Dvasia jus paskyrė
vyskupais, kad ganytumėte Dievo Bažnyčią“ (Apd 20,28).
Vyskupai perduodami tikrąjį tikėjimą, laukia paskutiniojo Dievo pažado
išsipildymo – Antrojo Atėjimo.
Graikiškas žodys „vyskupas“ (epískopos) reiškia „prižiūrėtojas“.
Sąraše prierašas „šv.“ pridėtas ne prie visų šventųjų vardų.
BIZANTIJOS VYSKUPAI
Βυζάντιον – miestas Mažojoje Azijoje
Šv. Apaštalas Andriejus, bulgariška ikona |
Šv. Apaštalas Andriejus 37 m . — pirmasis pašauktas Kristaus Apaštalas, įkūrė
Bizantijos Bažnyčią.
Šv. Apaštalas Stachis 38–54 m . — (Rom 16, 9).
Šv. Onesimas 54–68 m .
Polikarpas I 71-89 m .
Plutarchas 89-105m .
Sedekijus 105-114 m .
Diogenas 114-129 m .
Eleuterijus 129-136 m .
Feliksas 136-141 m .
Atenodoras (Atenogenas) 144-148 m .
Euzojus 148-154
Laurencijus 154-166
Alympijus (Olympijus) 166-169
Pertinaksas 169-187
Olympianas 187-198
Morkus I 198-211
Feladelfas 211-217
Kyriakas I 214-230
Kastinas 230-237
Eugenijus I 240-242
Titas 242-272
Dometijus
Rufinas I 284-293
Probas 303-315
Šv. Metrofanas I 306-314
Šv. Aleksandras 314-337
KONSTANTINOPOLIO ARKIVYSKUPAI
Šv. Paulius I Išpažinėjas 337-339, 341-342, 346-351
Eusebijus Nikomedijietis 339-342
Makedonijus I 342-346, 351-360
Eudoksijus Antiochietis 360-370
Evagrijus 370
Demofilas 370-380
Šv. Grigalius I Nazianzietis 379-381
Maksimas Kinikas 380
Nektarijus 381-397
Šv. Jonas Auksaburnis 398-404
Arsakijas 404-405
Atikas 406-425
Sisinijus 426-427
Nestoras 428-431
Maksimijanas 431-434
Šv. Proklas 434-446
Šv. Flavianas 446-449
Šv. Anatolijus 449-458
KONSTANTINOPOLIO PATRIARCHAI
Genadijus I 458-471
Akakijas 472-489
Fravitas 489
Eufemijus 489-495
Makedonijus II 495-511
Timotiejus I 511-518
Jonas II Kapadokietis 518-520
Epifanijus 520-535
Antimas I 535-536
Menas 536-552
Eutichijus 552-565,577-582
Šv. Jonas III Scholastas 565-577
Jonas IV Pasninkautojas 585-595
Cyriacus (Kirilas) 595-606
Šv. Tomas I 607-610
Sergijus I 610-638
Piras 638-641, 654
Paulius II 641-653
Petras 654-666
Tomas II 667-669
Jonas V 669-675
Konstantinas I 675-677
Teodoras I 677-679, 686-687
Jurgis I 679-686
Paulius III 687-693
Kallinikas I 693-705
Kiras 706-711
Jonas VI 712-714
Šv. Germanas I 715-730
Anastasijus 730-754
Konstantinas II 754-766
Nikitas I 766-780
Paulius IV 780-784
Tarasijas 784-806
Nikiforas I 806-815
Teodotas I Kasiteras 815-821
Antanas I Kasimatis 821-836
Jonas VII Gramatikas 836-842
Metodijus I 842-846
Ignotas I 846-858, 867-877
Šv. Fotijus I Didysis 858-867,
877-886
Steponas I 886-893
Antanas II Kaulejas 893-901
Mikalojus I Mistikas 901-907,
912-925
Eutimijas Ι 907-912
Steponas II 925-928
Trifonas 928-931
Teofilaktas 931-956
Polijeuktas 956-970
Bazilijus I Skamandrinas 970-974
Antanas III Studitas 974-980
Šv. Mikalojus II Chrisovergis 984-995
Sisinijus II 996-999
Sergijus II 999-1019
Eustachijus 1020-1025
Aleksijus Studitas 1025-1043
Mikalojus I Kerularijus 1043-1059
Konstantinas III Leichudis 1059-1063
Jonas VIII Ksifilinas 1063-1075
Kosmas I Jeruzalietis 1075-1081
Eustratijus Garidas 1081-1084
Mikalojus III Kirdiniatas 1084-1111
Jonas IX Jeromnemonas 1111-1134
Leonas Stipis 1134-1143
Michael II Kurkujas 1143-1146
Kosmas II Atikas 1146-1147
Mikalojus IV Muzalonas 1147-1151
Teodotas I 1151-1153
Neofitas I 1153
Konstantinas IV Chlijarinas 1154-1156
Lukas Chrisovergis 1156-1169
Michael III 1170-1177
Charitonas Eugenijotis 1177-1178
Teodosijus II Voradijotis 1178-1183
Bazilijus II Kamateras 1183-1186
Nikitas II Muntanis 1187-1189
Leontijus Teotokitis 1189-1190
Teodosius III arba Disitejus 1190-1191
Jurgis II Ksifilinas 1191-1198
Jonas X Kamateras 1198-1206
Mikalojus IV Autorejianas 1207-1213
Teodoras II Taikusis 1213-1215
Maksimas II 1215
Manuelis I Charitopulas 1215-1222
Germanas II 1222-1240
Metodijus II 1240
Manuelis II 1240-1255
Arsenijus Autorejianas 1255-1260,
1261-1267
Nikiforas II 1260-1261
Germanas III 1267
Juozapas I 1267-1275, 1282-1283
Jonas XI Vekas 1275-1282
Grigalius II 1283-1289
Atanasas I 1289-1293, 1304-1310
Jonas XII 1294-1304
Nifonasas I 1311-1315
Jonas XIII Saldusis 1316-1320
Gerasimas I 1320-1321
Izaijas 1323-1334
Jonas XIV Kaletas 1334-1347
Izidorius I 1347-1349
Kalistas I 1350-1354,
1355-1363
Filotėjas Kokinas 1354-1355,
1364-1376
Makarijus 1376-1379, 1390-1391
Nilas 1380-1388
Antanas IV 1389-1390, 1391-1397
Kalistas II Ksantopulas 1397
Matas I 1397-1410
Eutimijas II 1410-1416
Juozapas II 1416-1439
Metrofanas II 1440-1443
Grigalius III Mamas 1443-1450
Atanasas II 1450-1453
Šv. Genadijus II Scholarijus (1-asis kartas) 1454-1456
Izidorius II 1456-1462
Šv. Genadijus II Scholarijus (2-asis kartas) 1462
Sofronijus I 1463-1464
Šv. Genadijus II Scholarijus (3-iasis kartas) 1464
Jehošafatas I 1465-1466
Morkus II 1466
Simeonas I (1-asis kartas) 1466
Dionisijas I 1467-1471
Simeonas I (2-asis kartas) 1471-1475
Rafaelis I 1475-1476
Maksimas III 1476-1481
Simeonas I (3-iasis kartas) 1482-1486
Nifonasas II (1-asis kartas) 1486-1488
Dionisijas I (2-asis kartas) 1488-1490
Maksimas IV 1491-1497
Nifonas II (2-asis kartas) 1497-1498
Joakimas I (1-asis kartas) 1498-1502
Nifonas II (3-iasis kartas) 1502
Pachomijus I (1-asis kartas) 1503-1504
Joakimas I (2-asis kartas) 1504
Pachomijus I (2-asis kartas) 1504-1513
Teoliptas I 1513-1522
Jeremijas I 1522-1545
Joanikijus I 1526
Dionisijas II 1546-1556
Jehošafatas II 1556-1565
Metrofanas III (1-asis kartas) 1565-1572
Jeremijas II (1-asis kartas) 1572-1579
Metrofanas III (2-asis kartas) 1579-1580
Jeremijas II (2-asis kartas) 1580-1584
Pachomijus II 1584-1585
Teoliptas II 1585-1586
Jeremijas II (3-iasis kartas) 1587-1595
Matas II (1-asis kartas) 1596
Gabrielius I 1596
Teofanas I 1597
Meletijus I Pigas (vietos prižiūrėtojas) 1597-1598
Matas II (2-asis kartas) 1598-1602
Neofitas II (1-asis kartas) 1602-1603
Matas II (3-iasis kartas) 1603
Rafaelis II 1603-1607
Neofitas II (2-asis kartas) 1607-1612
Kirilas I Lukaris (vietos prižiūrėtojas) 1612
Timotiejus II 1613-1620
Kirilas I (2-asis kartas) 1620-1623
Grigalius IV 1623
Antimas II 1623
Kirilas I (3-iasis kartas) 1623-1633
Kirilas II (1-asis kartas) 1633
Kirilas I (4-asis kartas) 1633-1634
Atanasas III (1-asis kartas) 1634
Kirilas I (5-asis kartas) 1634-1635
Kirilas II (2-asis kartas) 1635-1366
Neofitas III 1636-1637
Kirilas I (6-asis kartas) 1637-1638
Kirilas II (3-iasis kartas) 1638-1639
Partenijus I 1639-1644
Partenijus II (1-asis kartas) 1644-1646
Joanikijus II (1-asis kartas) 1646-1648
Partenijus II (2-asis kartas) 1648-1651
Joanikijus II (2-asis kartas) 1651-1652
Kirilas III (1-asis kartas) 1652
Atanasas III (2-asis kartas) 1652
(15 dienų)
Paisijus I (1-asis kartas) 1652-1653
Joanikijus II (3-iasis kartas) 1653-1654
Kirilas III (2-asis kartas) 1654
(14 dienų)
Paisijus I (2-asis kartas) 1654-1655
Joanikijus II (4-asis kartas) 1655-1656
Partenijus III 1656-1657
Gabrielius II 1657 (8 dienas)
Partenijus IV (1-asis kartas) 1657-1662
Dionisijas III 1662-1665
Partenijus IV (2-asis kartas) 1665-1667
Klemensas 1667
Metodijus III 1668-1671
Parthenios IV (3-iasis kartas) 1671-1673
Dionisijas IV (1-asis kartas) 1671-1673
Gerasimas II 1673-1674
Partenijus IV (4-asis kartas) 1675-1676
Dionisijas IV (2-asis kartas) 1676-1679
Atanasas IV 1679 (12 dienų)
Jokūbas (1-asis kartas) 1679-1682
Dionisijas IV (3-iasis kartas) 1682-1684
Partenijus IV (5-asis kartas) 1684-1685
Jokūbas (2-asis kartas) 1685-1686
Dionisijas IV (4-asis kartas) 1686-1687
Jokūbas (3-iasis kartas) 1687-1688
Kalinikas II (1-asis kartas) 1688
Neofitas IV 1688-1689
Kalinikas II (2-asis kartas) 1689-1693
Dionisijas IV (5-asis kartas) 1693-1694
Kalinikas II (3-iasis kartas) 1694-1702
Gabrielius III 1702-1707
Neofitas V 1707
Kiprijonas I (1-asis kartas) 1707-1709
Atanasas V 1709-1711
Kirilas IV 1711-1713
Kiprijonas I (2-asis kartas) 1713-1714
Kosmas III 1714-1716
Jeremijas III (1-asis kartas) 1716-1726
Paisijus II (1-asis kartas) 1726-1732
Jeremijas III (2-asis kartas) 1732-1733
Serafimas I 1733-1734
Neofitas VI (1-asis kartas) 1734-1740
Paisijus II (2-asis kartas) 1740-1743
Neofitas VI (2-asis kartas) 1743-1744
Paisijus II (3-iasis kartas) 1744-1748
Kirilas V (1-asis kartas) 1748-1751
Paisijus II (4-asis kartas) 1751-1752
Kirilas V (2-asis kartas) 1752-1757
Kalinikas III 1757
Serafimas II 1757-1761
Joanikijas III 1761-1763
Samuelis I (1-asis kartas) 1763-1768
Meletijus II 1768-1769
Teodosijus II 1769-1773
Samuelis I (2-asis kartas) 1773-1774
Sofronijus II 1774-1780
Gabrielius IV 1780-1785
Prokopijus 1785-1789
Neofitas VII (1-asis kartas) 1789-1794
Gerasimas III 1794-1797
Grigalius V (1-asis kartas) 1797-1798
Neofitas VII (2-asis kartas) 1798-1801
Kalinikas IV (1-asis kartas) 1801-1806
Grigalius V (2-asis kartas) 1806-1808
Kalinikas IV (2-asis kartas) 1808-1809
Jeremijas IV 1809-1813
Kirilas VI 1813-1818
Grigalius V (3-iasis kartas) 1818-1821
Eugenijus II 1821-1822
Antimas III 1822-1824
Chrisantas 1824-1826
Agatangelas 1826-1830
Konstancijus I 1830-1834
Konstancijus II 1834-1835
Grigalius VI (1-asis kartas) 1835-1840
Antimas IV (1-asis kartas) 1840-1841
Antimas V 1841-1842
Germanas IV (1-asis kartas) 1842-1845
Meletijus III 1845
Antimas VI (1-asis kartas) 1845-1848
Antimas IV (2-asis kartas) 1848-1852
Germanas IV (2-asis kartas) 1852-1853
Antimas VI (2-asis kartas) 1853-1855
Kirilas VII 1855-1860
Joakimas II (1-asis kartas) 1860-1863
Sofronijus III 1863-1866
Grigalius VI (2-asis kartas) 1867-1871
Antimas VI (3-iasis kartas) 1871-1873
Joakimas II (2-asis kartas) 1873-1878
Joakimas III (1-asis kartas) 1878-1884
Joakimas IV 1884-1886
Dionisijas V 1887-1891
Neofitas VIII 1891-1894
Antimas VII 1895-1897
Konstantinas V 1897-1901
Joakimas III (2-asis kartas) 1901-1912
Germanas V 1913-1918
Meletijus IV 1921-1923
Grigalius VII 1923-1924
Konstantinas VI 1924-1925
Bazilijus III 1925-1929
Fotijus II 1929-1935
Benjaminas 1936-1946
Maksimas V 1946-1948
Atenagoras 1948-1972
Demetras 1972-1991
Bartolomiejus 22.10.1991
Jo Šventenybė Bartolomiejus I, Konstantinopolio, Naujosios Romos Arkivyskupas ir Visuotinis Patriarchas |
-----
Susiję įrašai:
Διδαχὴ - Viešpaties mokymas, kurį dvylika apaštalų perdavė pagonių tautoms http://ortodoksas.blogspot.com/2012/11/viespaties-mokymas-kuri-dvylika.html
Asketikos ir tradicijos prasmė http://ortodoksas.blogspot.com/2014/01/asketikos-ir-tradicijos-prasme.html