Kinų krikščionių Kristaus prisikėlimo ikona

Kinų krikščionių Kristaus prisikėlimo ikona
Krikščionybė Kinijoje turi labai gilias istorines šaknis. Pirmasis Evangeliją Kinijoje skelbė Apaštalas Tomas (68 mūsų eros metai). Taipogi nuo I iki III amžiaus Kinijoje aktyviai veikė Rytų Sirijos (Asirijos) Ortodoksų Bažnyčios misija. Deja, didelė dalis Asirijos Bažnyčios tikinčiųjų ilgainiui puolė į Nestoro ereziją ir buvo ekskomunikuoti. Vieni teigia, jog nestorionys įsitvirtino Kinijoje IV amžiuje iškart po pasmerkimo Efeso Visuotiniame Susirinkime (IV a.), kiti teigia, jog jie ten įsitvirtino vėliau už ortodoksus (VII a.). Faktiškai po jų įsitvirtinimo krikščionių bendruomenės, nors nelegaliai ir mažos, beveik visada tyliai egzistavo Kinijoje.

Šiuolaikinė autonominė Kinijos Ortodoksų Bažnyčia įsikūrė Kinijoje XVII amžiuje. Šiandien ji yra nelegali, valdžia skaito ją „užsienio jėgų įrankiu“ (nes ji priklauso Maskvos patriarchatui). Daugelyje šalies vietų krikščionių kongregacijos yra persekiojamos ir neturi kunigų, todėl susirenka pasimelsti be dvasininkijos. 

Taip pat Kinijoje gyvena evenkų tauta, kuri XVIII amžiuje savanoriškai priėmė ortodoksų krikščionybę. Tačiau dėl dvasininkų ir švietimo stokos, jų tikėjimas itin sinkretiškas ir susimaišęs su šamanizmu bei lamaizmu.

Susijęs straipsnis:

Orientalinė krikščionybė: monofizitai, nestorionys ir kiti http://ortodoksas.blogspot.com/2012/12/orientaline-krikscionybe-monofizitai.html

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kuo skiriasi ortodoksų ir katalikų dvasingumas? (Ortodoksų perspektyva)

Elgesio cerkvėje taisyklės

Šv. Serafimas Sarovietis apie teisingą dvasinį gyvenimą